Szukaj w serwisie

Kategorie:

Budynki inwentarskie | Garaże i wiaty na maszyny | Przechowalnie i chłodnie | Zbiorniki na gnojowicę | Biogazownie | Płyty obornikowe | Inne

Garaże w gospodarstwie rolnym

kategoria: Garaże i wiaty na maszyny / J.Lenard, Budownictwo Wiejskie

Dla ciągników, samochodów i maszyn samojezdnych buduje się garaże, zwykle segmentowe. Dla ciągników i samochodów ciężarowych wystarczają garaże rozpiętości 9,0 m, gdy w jednym boksie szerokości 3,00 m ustawia się dwa ciągniki lub jedną ciężarówkę. Ze względów użytkowych, konstrukcyjnych, a przede wszystkim pożarowych co 2 - 3 segmenty stawia się pełną ścianę poprzeczną. W jednym segmencie wykonuje się kanał szerokości 100 - 120 cm dla dokonania drobnych przeglądów. Tylko przy większych obiektach garażowych celowe jest wydzielenie 2 segmentów jako podręcznego warsztatu remontowego.

Konstrukcja garaży musi być niepalna, tak więc zarówno na ściany, jak i przekrycie najczęściej używa się żelbetu. Każdy segment garażowy (pole) musi mieć wentylację grawitacyjną do usuwania spalin i ciężkich zanieczyszczeń gazowych.

Podłoga garażu jest betonowa ze spadem 2% w kierunku studzienki. Wrota garażu są co najmniej o 50 cm większe niż szerokość pojazdu i co najmniej 20 cm wyższe niż jego wysokość.


źródło: J.Lenard, Budownictwo Wiejskie

powrót

 

Dodaj komentarz:

Dodaj swój komentarz
Autor komentarza:
Treść komentarza:
Kod:
Wpisz kod:
Akceptuję regulamin

Wasze komentarze:

Aktualnie brak komentarzy

Szukaj:
 
 
PROJEKT I WYKONANIE: www.themedia.pl
GŁÓWNA / O NAS / FORUM / REKLAMA / POLITYKA PRYWATNOŚCI / KONTAKT
Copyright © 2008 by www.AGROBUDOWNICTWO.pl Wszelkie prawa zastrzeżone